Oferta
Działalność poradni obejmuje:
- Badania diagnostyczne:
- psychologiczne;
- pedagogiczne;
- logopedyczne;
- zawodoznawcze;
- profilaktyczne badania wzroku, słuchu i mowy z zastosowanie programu multimedialnego Platforma Badań Zmysłów.
- Orzecznictwo, opiniowanie i wydawanie informacji po badaniach diagnostycznych
- Terapie indywidualne:
- psychologiczna - tylko terpia krótkoterminowa (zaburzenia emocjonalne, zaburzenia nerwicowe, psychosomatyczne, fobie, depresja i próby samobójcze, problemy osobowościowe, trudności adaptacyjne, problemy wychowawcze, niedostosowanie społeczne i zagrożenia niedostosowaniem, moczenie na tle nerwowym, zaburzenia łaknienia, problemy wieku dorastania, nadpobudliwość psychoruchowa, uzależnienia, reakcje na silny stres, inne…);
- pedagogiczna (dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z trudnościami w nauce, niedosłyszących inne…);
- logopedyczna (wady artykulacyjne, jąkanie, terapia dzieci niedosłyszących, z opóźnionym rozwojem mowy, z wadami rozszczepowymi podniebienia, inne…).
- Terapie grupowe:
- dla uczniów z zaburzeniami płynności mowy;
- logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym;
- dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
- dla dzieci z zaburzeniami zachowania.
- Zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
Na pomoc mogą liczyć także:
- rodzice (na terenie poradni)
- indywidualne porady i konsultacje specjalistyczne;
- spotkania grupowe dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub innych rodziców w zależności od potrzeb;
- wsparcie rodzin w zadaniach wychowawczych.
- nauczyciele (na terenie poradni);
- indywidualne konsultacje dla pedagogów, psychologów szkolnych, logopedów i nauczycieli,
- organizowanie i prowadzenie sieci współpracy dla nauczycieli z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Poradnia prowadzi także działania na terenie szkół, przedszkoli i ośrodków szkolno-wychowawczych:
- Przesiewowe badania logopedyczne;
- Badania słuchu komputerowym programem „Słyszę”;
- Badania wzroku komputerowym programem „Widzę”.
Zajęcia z uczniami:
- Jak skutecznie się uczyć?
Spotkania z rodzicami:
- Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- Gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole;
- Bezpieczeństwo emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym;
- Jak pomagać dzieciom z trudnościami w nauce?;
- Jak postepowac z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce?;
- Nadpobudliwość psychoruchowa – objawy, przyczyny, formy pomocy;
- Uzależnienia – rodzaje, objawy, przyczyny, formy pomocy;
- Rozwój mowy dziecka. Jak go wspierać?;
- Odpowiedzialne towarzyszenie dzieciom w okresie dorastania.
Spotkania z nauczycielami:
- Analiza i realizowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- Uczeń z nadpobudliwością psychoruchową w klasie;
- Wspieranie szkoły w organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- Postępowanie logopedyczne z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo;
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek mające na celu poprawę jakości ich pracy,
w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy poradni, obejmujące:
A.
- pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
- ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
- zaplanowanie form wspomagania i ich realizację;
- wspólną ocene efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
B. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
Poradnia realizuje również spotkania z uczniami, rodzicami i nauczycielami o innej tematyce wynikającej z bieżących potrzeb placówek oświatowych (po wcześniejszym ustaleniu).
Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu zgłoszeniowym osobiście w sekretariacie poradni lub listownie. W razie wątpliwości kontakt telefoniczny 86-275-25-52.
Realizacja zadań zawartych w ofercie zależy od kolejności i ilości zgłoszeń.